Wednesday, February 4, 2009

Pengeluaran NAND flash memory chips akan dikurangkan...

Hai,apa khabar semua??? Hari ini saya ingin memberitahu satu berita terbaru kepada mana-mana pengguna barangan yang diakseskan dengan cip memori,samada handphone ,mp3 player atau mana-mana barangan elektronik yang guna cip memori.
Pada hari semalam,Selasa,4Februari 2009,Japan's Toshiba dikatakan akan mengurangkan pengeluaran NAND flash cip memori yg digunakan pada iPods atau mana-mana pemain muzik digital yang lain pada kadar 30% disebabkan krisis ekonomi yg melanda

Sebagaimana pengurangan pada cip memori yang dibuat di pusat Mie Prefecture dari Januari lalu, Toshiba akan menggantungkan operasi mana-mana kilang utama semikondukter lebih darr 25 hari untuk menjawab permintaan yang melebihi.
Kemelesetan ekonomi dunia dan menurunnya permintaan pelanggan telah memberi kesan hentaman disebaliknya kepada semikondukter... kenyataan dari syarikat kompani .
Ini merupakan maklumat yang ketara dalam NAND cip memori,dimana berkurangnya tuntutan applikasi seperti kad memori dan pemain mp3 yg telah dihasilkan oleh pembekal akses...tambahannya lagi.


Toshiba merupakan pengilang yang terkemuka dalam pengeluaran NAND cip memori dan telah melabur dengan banyak dalam tahun-tahun kebelakangan ini untuk memperkenal barangan dan menemukan tuntutan yang tingi dan pantas.
Tetapi bagi kumpulan ini,yang berminat pada bidang elektronik dan tenaga nuklear,telah kerugian sebanyak US 297 juta di dalam dasar suku kedua yang dijangka pada kejatuhan harga cip itu dan pada yen adalah lebih besar nilai kerugian. Toshiba merancang untuk memberhentikan sebanyak 160 pekerja sementara di kilang di selatan kepulauan Kyushu...

dipetik dari : the Nikkei business daily reported on Tuesday.

No comments:

Post a Comment

carian